Iedere klant maakt een reis door jouw organisatie, de Customer Journey of klantreis. Maar wat houdt dat precies in en waarom is het zo belangrijk om te weten hoe die klantreis eruit ziet? Om bedrijven te helpen met hun Customer Journey publiceert Bluedesk een vijftal blogs over dit onderwerp met handvatten en uitleg over de toegevoegde waarde van een goed uitgewerkte reis. Op deze manier kun jij de klantreis goed in kaart brengen en jouw product of dienst perfect afstemmen op de behoefte van jouw klant om zo de klant optimaal te kunnen bedienen.

Klantreis - Customer Journey

Simpelere tijden

Voorheen was het eenvoudig(er) om je potentiele klant te bereiken. Je had een paar media om uit te kiezen, je was wellicht de enige aanbieder in een geografisch gebied en je kende je klanten goed. Dus een advertentie plaatsen in de lokale media, veel kennis over je consument en zorgen dat je een uniek aanbod had zorgde voor een gestage stroom aan betalende klanten. Of je was in jouw branche de enige leverancier van een product in een geografisch gebied. Kortom, simpelere tijden.

De puzzel van relevantie

Hoe anders is het nu. Er is veel keuze uit media, klanten wereldwijd kunnen bij je bestellen en je hebt dus ook iets minder grip op de behoefte van klant. De kans dat je een (potentiele) klant met niet-relevante informatie benadert is hoog en in deze ‘snelle’ tijd kun je maar beter erg relevant zijn.

Het is een ware puzzel geworden. Met welke content benader je welke doelgroep op welke media. Om deze puzzel het hoofd te bieden werken wij bij Bluedesk met het vormen van een klantreis. We gaan samen met jouw ideale klant een reis maken door zijn verschillende fasen van aankoopgedrag. Overigens kun je voor het woord  ‘klant’ ook altijd leverancier lezen of nieuwe medewerker of welke doelgroep maar voor jou van toepassing is.

Benieuwd welke reis jouw klanten maken? Wij helpen je er graag bij.

Kenniscafé Bluedesk

Hulp nodig bij het opstellen van een Customer Journey? Het Bluedesk Kenniscafé opent zijn deuren en organiseert een inspiratiesessie over de Customer journey op donderdag 5 juli. In deze sessie leren wij je alles over de klantreis en hoe jij deze het beste in kaart kunt brengen. Schrijf je hieronder in voor het bijwonen van deze sessie. 

Meer informatie? Elke week publiceren wij een blog over de Costumer Journey? In deel 2 vertellen we je meer over het belang van een goede Customer Journey.

Wil je een Customer Journey op maat laten maken, vraag dan via onderstaand formulier informatie aan over een workshop Customer Journey inclusief uitwerking op posterformaat.

Lieke Danenberg

Strategisch marketeer

Lieke Danenberg - Bluedesk