De ideale klantreis

Customer journey

Een goede online experience van de klant is van essentieel belang. Elke klant heeft te maken met een eigen reis, ofwel de customer journey. Om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten te werven moet de customer journey optimaal zijn.

JEROME, het team online marketingteam van bluedesk, kan u daar perfect bij helpen. Samen met u kunnen we een optimale klantervaring realiseren en daardoor direct meer omzet genereren.

De vier fases van de customer journey

Tegenwoordig is elke serieuze online webwinkel bezig met het verbeteren van de customer journey, en terecht. De online concurrentie is tegenwoordig zo groot. De klant heeft veel keuze en dus de optie om te switchen naar een concurrent. Om dit te voorkomen en de hevige online competitie aan te gaan, moet uw customer journey geoptimaliseerd worden.

JEROME, het online marketingteam van bluedesk, helpt u met het verbeteren van de vier fases van de customer journey

See

In deze fase moeten potentiële klanten weten dat u bestaat en komen ze voor het eerst in aanraking met uw website.

Om klanten te werven zult u online efficient moeten werken door o.a. uw SEO te optimaliseren, te adverteren in zoekmachines met SEA en bereik via social media te creëren.

Het team van JEROME is in alle online marketing facetten gespecialiseerd en genereert meer relevante leads voor uw website.

Think

In deze fase oriënteert uw potentiële klant zich. Een nieuwe klant zoekt eerst op vergelijkbare webshops of marktplaatsen. Een al bestaande klant plaatst gemakkelijker opnieuw een aankoop vanwege een goede ervaring.

Voor het aantrekken van nieuwe klanten is het in deze fase van belang dat de content doorslaggevend is. U moet in deze fase nét wat meer relevante informatie bieden dan uw concurrenten om de keus van de potentiële klanten toch op u te laten vallen.

Laat de contentmarketeers van JEROME u hierbij helpen!

Do

Tijdens deze fase heeft de klant het besluit genomen om een aankoop te doen bij uw webshop.

Het kan echter ook in deze fase nog fout gaan op diverse punten, waardoor de klant alsnog afhaakt.

JEROME adviseert en helpt u met het creëeren van een gebruiksvriendelijke website om de aankopen te stimuleren en mogelijke drempels weg te halen.

Care

De customer journey stopt niet na de aankoop! Daarom is het belangrijk dat bij de levering ook alles goed gestructureerd is om de klantervaring te optimaliseren.

Denk hierbij aan een goede verzendtool, garanties, ruilen of andere aspecten die bij uw webshop passen.

JEROME van bluedesk analyseert hoe deze fase het beste aangepakt kan worden en hoe herhaalaankopen gerealiseerd kunnen worden.

Naar boven