Warmgarant levert, installeert en onderhoudt CV ketels voor de laagste prijs van Nederland.
Warmgarant is een nieuwe speler in de CV-ketel markt. bluedesk heeft in nauwe samenwerking met de ervaren opdrachtgever een nieuw B2C “warmte concept” ontwikkeld waarin de klant wordt ontzorgd op het gebied van comfort en warmte in huis!
Dit concept is gerealiseerd op met de Dynamicweb software, een van de marktleiders op het gebied van contentmanagement en E-Commerce business solutions.
Het werk van bluedesk
bluedesk heeft voor Warmgarant de volgende diensten geleverd:
Ontwikkeling e-Strategie;
Design;
Realisatie corporate website en E-Commerce platform;
SEO scan + plan + uitvoer;
Social media scan + plan;
Bannersets conversie optimalisatie.
Het resultaat
bluedesk heeft gezorgd dat de klant van Warmgarant op eenvoudige wijze door de site begeleid wordt naar de juiste CV-ketel keuze. Daarnaast wordt u als klant verder ontzorgd door het totaalconcept waarbij de installateur de installatie verder voor u verzorgt.
Als nieuwkomer in de CV-ketel markt, die wordt gekenmerkt door hoge concurrentie, werd er in de beginfase zeer intensief online marketing bedreven. Voornamelijk de inzet van Google Adwords speelde hierin een belangrijke rol. Hieronder in het kort de resultaten per kanaal.
SEO en SEA resultaten
SEO
Het doel was om alle belangrijke zoekwoorden organisch in de top 5 van Google te krijgen. Dit waren o.a. zoekwoorden als 'CV-ketel', 'CV-ketel kopen' en 'CV-ketel prijzen'. Een intensieve zoekmachine optimalisatie campagne werd opgezet en uitgevoerd.
In het begin (december 2013) was dit een pittige opgave gezien de ontbrekende autoriteit van het nieuwe domein en de zware concurrentie. In juni 2014 stonden 55% van alle afgesproken zoekwoorden op in de top 5 van Google.
SEA
Om op korte termijn de naamsbekendheid te vergroten en relevante bezoekers te trekken, werd een zoekmachine advertentie-campagne opgezet. Middels een uitgebreide en specialisitische campagneopzet in samenwerking met Google, werden er binnen enkele weken meerdere CV-ketels verkocht via de campagne. In het eerste kwartaal was de inzet van Google Ads verantwoordelijk voor >80% van de conversies.
De zoekmachine advertenties (SEA) dragen tot op heden bij aan het online succes van Warmgarant. Inmiddels is ook de online autoriteit op het domein opgebouwd, waardoor de organische zoekresultaten (SEO) steeds beter worden.