Remeha

Online marketing

bluedesk werkt samen met Remeha dagelijks aan het online succes.

Remeha

Remeha brengt warmte en comfort bij u thuis. Een vertrouwd merk met 80 jaar historie en grote ambities voor de toekomst. Remeha staat voor innovatie, kwaliteit en service op het gebied van o.a. CV-ketels, thermostaten en (zonne)boilers.

Remeha kwam bij bluedesk met de vraag om de online zichtbaarheid te vergroten. Daarnaast liep de conversie toen achter op de gestelde doelstelling. Ook was Remeha op dat moment al bezig met de ontwikkeling van haar nieuwe website op het OpenText platform. Remeha zocht in dit project een online partner, welke als centraal punt fungeerde tussen de verschillende online partijen.

Succesvolle strategie

bluedesk en Remeha begonnen de samenwerking met verschillende sessies om de online strategie te bepalen.

Hierbij werd rekening gehouden met de reeds opgestelde persona's en bijbehorende customer journeys.

Op het zelfde moment startte de diverse online marketing werkzaamheden al met als doel om de online zichtbaarheid en conversie op het gewenste niveau te krijgen.

De SCRUM werkwijze zorgde voor een heldere aanpak welke al binnen enkele maanden resulteerde in een sterk verbeterde conversie.

Succesvolle campagnes

Remeha voert jaarlijks meerdere multi channel campagnes. Hierin is de najaarscampagne het belangrijkste. De concurrentie neemt tijdens periode altijd toe, zowel online als offline.

bluedesk denkt met Remeha mee in strategie & concept en ondersteunt bij de uitvoer van de campagne. Zo voerde Remeha samen met bluedesk o.a. de Ketelmania, 80 jaar en Tzerra Plus Consumentenbond campagne.

Het online marketingteam werkt dagelijks actief samen met Remeha op het gebied van SEO, SEA en CRO. De expertise en ervaring van bluedesk wordt hier gecombineerd met krachtige partnerships met o.a. Google. bluedesk blijft Remeha ondersteunen als dé online partner en streeft dagelijks naar het maximale online succes.

Hoog in Google

Om gericht te sturen op conversies dienen alle belangrijke conversiepunten, het bezoekersgedrag en de (online) marketingactiviteiten meetbaar te zijn.

Dit is door de inzet van diverse tooling behaald, waaronder Google Tag Manager, Google Analytics en Visual Website Optimizer.

Enkele resultaten: Binnen een half jaar stond Remeha met alle afgesproken zoekwoorden (waaronder CV-ketel, CV-ketel kopen en CV-ketel installateur) op de eerste pagina in Google.

+333% meer installateurs gezocht
t.o.v. het half jaar daarvoor

+248% meer Ketelwijzers voltooid (leads)
t.o.v. het half jaar daarvoor

+492% meer offerteaanvragen (leads)

Naar boven