Jeroen Linde sprak zijn ambitie uit om het grootste online tuincentrum van Nederland op te zetten. Wij houden van dit soort ambitieuze ondernemers. Samen met Jeroen hebben wij eerst alle eisen en wensen op een rij gezet. Daarna werd de keuze gemaakt om het e-Commerce platform te realiseren op basis van Magento. Magento biedt Warentuin genoeg doorgroeimogelijkheden.
Onze designers hebben voor Jeroen in samenwerking met het front end en online marketing team het ontwerp voor het platform gemaakt, die aansloot bij de al ontwikkelde huisstijl. Gebruiksgemak en conversie stonden hierin centraal.
Enkele bijzonderheden aan dit platform waren bijvoorbeeld de splitsing van de orders over de tuincentra en het inzetten van Varnish voor de caching. Ook de filtering was een belangrijk onderdeel. Warentuin heeft meer dan 25.000 producten verdeeld over zeer veel categorieën. Hierin moet zowel de oriënterende bezoeker makkelijk zijn weg kunnen vinden, maar ook de bezoeker die al precies weet wat hij wilt. Daarnaast is een koppeling gemaakt met het e-mail marketing systeem van Warentuin.
Op dit moment bepalen we wekelijks een release set met daarin verbeterpunten voor het platform in samenwerking met Jeroen.