• Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024

Warentuin

Grootste online tuincentrum van Nederland

__________

Kwaliteit, goede service, een ruim assortiment en gedegen vakkennis staan hoog in het vaandel.

Over Warentuin

Warentuin is een initiatief van ondernemer Jeroen Linde en is op 5 april 2013 opgericht door 9 aandeelhouders (tevens deelnemende tuincentra). Inmiddels heeft Warentuin 10 servicepunten die door het hele land gevestigd zijn.

Jeroen Linde sprak zijn ambitie uit om het grootste online tuincentrum van Nederland op te zetten waar kwaliteit, goede service, een ruim assortiment en gedegen vakkennis hoog in het vaandel staan.

bluedesk houdt van dit soort ambitieuze ondernemers. Samen met Jeroen hebben wij eerst alle eisen en wensen op een rij gezet en de keuze gemaakt om het e-Commerce platform te realiseren met Magento.

Het
werk van
bluedesk

De designers van bluedesk hebben voor Jeroen in samenwerking met het front end en online marketing team het ontwerp voor het platform gemaakt, die aansloot bij de al ontwikkelde huisstijl. Gebruiksgemak en conversie stonden hierin centraal.

Enkele bijzonderheden aan dit platform waren bijvoorbeeld:

 de splitsing van de orders over de tuincentra;
 het inzetten van Varnish voor de caching;
 de filtering was een belangrijk onderdeel en;
 de koppeling gemaakt met het e-mail marketing systeem.

Online campagne

Klanten kregen een flyer bij een aankoop in de fysieke winkel. Op de flyer stond een code die op een landingspagina kon worden ingevuld. Zo kon de impact van de actie goed worden gemeten.

Via Facebook werd regelmatig over de actie gecommuniceerd en uiteindelijk de winnaar bekend gemaakt. De bezoekers zijn in de actieperiode met 273% toegenomen en hebben er 75% meer transacties plaats gevonden.

Door de goede resultaten hebben bluedesk en Warentuin in november 2015 de samenwerking voor de derde keer verlengt en nieuwe zoekwoorden afgesproken om nog meer relevante bezoekers te trekken.

De resultaten

Sinds het E-Commerce platform van Warentuin live staat, is het scrumteam dagelijks met het online succes van Warentuin bezig. 

Het online marketingteam van bluedesk denkt actief mee in de campagnes van Warentuin. Deze campagnes worden multichannel opgezet. Zo wordt ook het offline tuincentrum, welke bij Warentuin is aangesloten, betrokken in de campagne.

bluedesk heeft bijvoorbeeld een “lente actie” opgezet. Het doel van
deze campagne was het vergroten van de e-mailmarketing database.

Naar boven