• Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • #3 Emerce100 2025
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • #3 Emerce100 2025

bluedesk realiseert
schaalbare PIM-oplossing
voor 4,5 miljoen artikelen
Zevij-Necomij en bluedesk optimaliseren productinformatiebeheer voor technische groothandels

Efficiënt productbeheer voor Zevij-Necomij

Met meer dan 575 vestigingen en een assortiment van 4,5 miljoen artikelen stond Zevij-Necomij voor een complexe uitdaging: het efficiënt beheren en delen van productinformatie met al haar leden. 

Samen met bluedesk werd een schaalbare en flexibele PIM-oplossing op basis van Perfion gerealiseerd.

Belangrijkste resultaten in het kort.

Grootschalige datastroom efficiënt beheerd

__________

 

bluedesk implementeerde Perfion® PIM om de productinformatie van Zevij-Necomij te centraliseren en te integreren met andere systemen.

Centrale regie over miljoenen artikelen

__________

 

Meer dan 4,5 miljoen producten worden beheerd vanuit één uniforme PIM-omgeving. Dit zorgt voor structuur en schaalbaarheid binnen de hele organisatie.

Maatwerk voor aangesloten leden

__________

 

Leden van Zevij-Necomij ontvangen een op maat geconfigureerde PIM-omgeving, volledig afgestemd op hun eigen processen, systemen en assortiment.

Over Zevij-Necomij

Zevij-Necomij is de grootste inkooporganisatie voor technische groothandels in de Benelux. De coöperatie vertegenwoordigt ruim 50 leden en faciliteert hen met onder andere centrale inkoop, digitale dienstverlening en kennisdeling. Het netwerk bedient sectoren zoals bouw, installatie en industrie. Dankzij dit collectief kunnen de leden concurrerend opereren in een steeds digitaler wordende markt.

De organisatie vervult een sleutelrol in het optimaliseren van processen en het realiseren van schaalvoordelen voor haar leden.

De uitdaging

Grote variëteit in productdata en distributiekanalen


__________

Zevij-Necomij staat voor de uitdaging om data van duizenden leveranciers en miljoenen artikelen op een eenduidige en correcte manier te verzamelen, beheren en verspreiden. De data werd voorheen op verschillende locaties bijgehouden en handmatig verwerkt, wat leidde tot inefficiëntie, fouten en vertragingen. Daarbij was er een groeiende behoefte aan flexibiliteit, omdat elk lidbedrijf andere systemen en kanalen gebruikt.

De strategie

bluedesk ontwikkelde een robuuste en schaalbare Perfion® PIM-oplossing die dient als Single Source of Truth voor alle productdata binnen Zevij-Necomij. De strategie richtte zich op standaardisatie waar mogelijk en maatwerk waar nodig. Door te investeren in koppelingen met ERP, e-commerceplatformen en datapools werd een ecosysteem gecreëerd waarin informatie continu en automatisch stroomt.
 

Deze PIM-oplossing is ontworpen om met de organisatie mee te groeien en eenvoudig uitbreidbaar te zijn voor toekomstige behoeften en technologische innovaties.

 

 

PIM in Perfion

Een krachtige PIM-oplossing voor merken die willen opschalen

__________

Voor de implementatie van Perfion® PIM door bluedesk was de productdata binnen Zevij-Necomij verspreid over verschillende afdelingen en deels geautomatiseerd beschikbaar. Dit leidde tot handmatig werk en een verhoogde foutgevoeligheid bij het aanleveren van catalogi, feeds, productbeschrijvingen en datasheets.

Dankzij Perfion® wordt nu alle productinformatie centraal beheerd én automatisch gekoppeld aan systemen zoals Microsoft BC365, LS-Retail, CDN voor beeldmateriaal, Sana, Magento, Indesign, websites en retailplatformen. Zo beschikt Zevij-Necomij over een schaalbare, foutloze en efficiënte informatiestroom.

De resultaten

Dankzij de centrale PIM-oplossing:

__________

 

Dankzij de implementatie van Perfion® PIM door bluedesk heeft Zevij Necomij het volledige productbeheer gestroomlijnd. De workflows zijn efficiënter geworden, foutgevoelige handmatige stappen zijn geminimaliseerd en het merk beschikt nu over één centrale bron van waarheid. Ook internationaal profiteert het team van de meertalige mogelijkheden en consistente output over alle kanalen.

 

Belangrijkste voordelen:
 

 Verhoogde de datakwaliteit aanzienlijk, doordat foutmarges afnamen en data-invoer consistenter werd.

 

 Werden updates van artikelinformatie sneller en breder uitgerold over alle aangesloten systemen.

 

 Ontstond er meer grip op processen en werd duplicatie van werk voorkomen.

 

Wilt u meer weten, of een (online) kennismakingsgesprek inplannen?

Onze experts nemen graag vrijblijvend contact met u op.