• Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024

Ricoh Europe

Maatwerk projecten

__________

Al meer dan 15 jaar is Ricoh Europe klant bij bluedesk. Samen hebben we diverse projecten succesvol gerealiseerd.

Grote speler in document management solutions

Ricoh is wereldwijd met zijn 110.000 medewerkers een van de grootste spelers in de markt van document management solutions, heeft vertegenwoordigingen in 69 landen en is al jaren een trouwe klant van bluedesk.

Maatwerk projecten

Al meer dan 15 jaar is Ricoh Europe klant bij bluedesk. Op deze jarenlange en succesvolle samenwerking zijn wij dan ook trots. Ricoh is leverancier van producten en diensten op het gebied van IT & documentmanagement oplossingen.

Naast de hoogwaardige multifunctionals en printers biedt Ricoh duurzame oplossingen op het gebied van documentbeheer. Ricoh Europe is een multinational met meer dan 110.000 medewerkers en kantoren in 69 landen.

 All-in-One portal Ricoh support portal
 69 landen / 35 talen / 55.000 engineers / 10 Tb aan data
 E-learning worldwide (35 landen / 30.000 gebruikers)

Case e-learning worldwide

De Ricoh Europe organisatie maakt(e) jaarlijks hoge kosten om alle field- & servicemonteurs te trainen, waarbij dit grotendeels op de locatie Schipholrijk-Amsterdam wordt gehouden. Waar eerder de Ricoh organisatie hoge kosten hadden doordat veel engineer wereldwijd werden “ingevlogen”

Aan ons is gevraagd te participeren in een concept om trainingen en examens zoveel mogelijk via het Internet te laten plaatsvinden. De businesscase was gebaseerd op 4.500 engineers die gebruik konden maken van het trainingsprogramma via internet.

Voor Ricoh Europe realiseerden wij een internationale online e-learning webapplicatie (WICE) die ruim 17.000 engineers online faciliteert bij het actueel houden van hun kennis en het verkrijgen van de bijbehorende trainingscertificaten.

Ricoh e-learning screen gemaakt door Bluedesk

Case all-in-one portal

Nadat bluedesk in 2004 Ricoh heeft voorzien van een maatwerk e-learning portal en in 2006 van een maatwerk support portal is in 2011, op basis van een nieuw strategisch plan, besloten een drietal portals compleet te vernieuwen. 

We besloten alle synergie voordelen te benutten door de twee voorgenoemde portals en de sales training portal te integreren in een nieuw global platform my-ricoh.com. Een portal – met terra-bytes aan informatie – als kennisportal van Ricoh. Dit portal biedt grote verscheidenheid aan procesinformatie en inmiddels wordt het door door ruim 45.000 Ricoh users worldwide gebruikt.

Een stukje vakwerk waar wij als bluedesk trots op zijn!

Case Ricoh support portal

Voor Ricoh Europe realiseerden wij verschillende internationale websites t.b.v. service en support (TESSA) www.ricoh-support.com.

De site kenmerkt zich door een enorme hoeveelheid aan content (Terra-bytes), 19 talen, 69 landen, maatwerk content, geavanceerde rollen en rechten structuren, management rapportages, backoffice integratie met systemen en sterk op autorisatie gedreven en persoonsgerichte communicatie.

Ricoh case all-in-one portal gemaakt door Bluedesk
Ricoh support portal gemaakt door Bluedesk
Naar boven