• E-commerce specialist
  • PIM specialist
  • Meer dan 24 jaar ervaring
;

RICOH

Ricoh is wereldwijd met zijn 110.000 medewerkers een van de grootste spelers in de markt van document management solutions en heeft vertegenwoordigingen in 69 landen.

Meer informatie over dit project?

Neem dan contact met ons op.

Diverse maatwerk projecten

WAT HEBBEN WE GEDAAN?

Al meer dan 15 jaar is Ricoh Europe klant bij Bluedesk. Op deze jarenlange en succesvolle samenwerking zijn wij dan ook trots. Ricoh is leverancier van producten en diensten op het gebied van IT & documentmanagement oplossingen. Naast de hoogwaardige multifunctionals en printers biedt Ricoh duurzame oplossingen op het gebied van documentbeheer. Ricoh Europe is een multinational met meer dan 110.000 medewerkers en kantoren in 69 landen.

 

  • All-in-One portal Ricoh support portal
  • (69 landen / 35 talen / 55.000 engineers / 10 Tb aan data)
  • E-learning worldwide (35 landen / 30.000 gebruikers)

My-Ricoh.com

CASE ALL-IN-ONE PORTAL

Nadat Bluedesk in 2004 Ricoh heeft voorzien van een maatwerk e-learning portal en in 2006 van een maatwerk support portal is in 2011 op basis van een nieuw strategisch plan besloten een drietal portals compleet te vernieuwen en alle synergie voordelen te benutten door de twee voorgenoemde portals en de sales training portal te integreren in een nieuw global platform my-ricoh.com. Een portal – met terra-bytes aan informatie – die een grote verscheidenheid aan procesinformatie biedt en inmiddels door ruim 45.000 Ricoh users worldwide wordt gebruikt als de kennis portal van Ricoh. Een stukje vakwerk waar wij als Bluedesk trots op zijn!

Het Tessa Project

CASE RICOH SUPPORT PORTAL

Voor Ricoh Europe realiseerden wij verschillende internationale websites t.b.v. service en support (TESSA) www.ricoh-support.com. De site kenmerkt zich door een enorme hoeveelheid aan content (Terra-bytes), 19 talen, 69 landen, maatwerk content, geavanceerde rollen en rechten structuren, management rapportages, backoffice integratie met systemen en sterk op autorisatie gedreven en persoonsgerichte communicatie.

Grote kostenbesparing door WICE

CASE E-LEARNING WORLDWIDE

De Ricoh Europe organisatie maakt(e) jaarlijks hoge kosten om alle field- & servicemonteurs te trainen, waarbij dit grotendeels op de locatie Schipholrijk-Amsterdam wordt gehouden. Waar eerder de Ricoh organisatie hoge kosten hadden doordat veel engineer wereldwijd werden “ingevlogen”

 

Aan ons is gevraagd te participeren in een concept om trainingen en examens zoveel mogelijk via het Internet te laten plaatsvinden. De businesscase was gebaseerd op 4500 engineers die gebruik konden maken van het trainingsprogramma via Internet.

 

Voor Ricoh Europe realiseerden wij een internationale online e-learning webapplicatie(WICE) die ruim 17.000 engineers online faciliteert bij het actueel houden van hun kennis en het verkrijgen van de bijbehorende trainingscertificaten.

"Van de ruim 300 jaarlijkse interne Ricoh IT projecten heeft het WICE project in 2004 de RICOH IT Award ontvangen."

 

RICOH

Wij vertellen je graag meer!

Interesse?

Benieuwd naar onze overige projecten of wil je meer informatie over de mogelijkheden die wij voor jouw organisatie kunnen bieden? Neem dan contact met ons op.

Naar boven
Cookies

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site.