• Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024

Efficiënte productdata-organisatie met Perfion® PIM

Horta Tuin & Dier

Horta versterkt online verkoop en centraliseert data voor optimale klantbeleving

__________

Horta, met 47 fysieke winkels en een uitgebreide webshop in België, heeft de uitdaging aangegaan om zijn productdata te centraliseren en te optimaliseren. Met de implementatie van het Perfion® PIM-systeem van bluedesk wordt nu een consistente en actuele productinformatie gegarandeerd, die gemakkelijk kan worden verspreid over diverse kanalen en systemen.

Horta

Horta heeft in België 47 fysieke winkels en een webshop met 25.000 producten verdeeld over drie shoppijlers, 27 categorieën en 121 subcategorieën.

Horta verspreidt deze data intensief over verschillende kanalen en systemen. Voor de Perfion® PIM oplossing van bluedesk was het verspreiden van data minder eenvoudig. De productdata stond opgeslagen op verschillende locaties binnen de organisatie en was slechts tot op zekere hoogte geautomatiseerd beschikbaar en beschikbaar binnen MS Navison en talloze Excel bronnen.

De uitdagingen

Het Perfion® PIM-systeem als bron voor de creatie van alle producten.

Om online te kunnen publiceren zag Horta zich voor de vraag gesteld om de productdata en verrijking overzichtelijk en consistent te organiseren om deze naar meerdere bronnen te kunnen publiceren.

Daarnaast stond de productdata opgeslagen in systemen als Microsoft Dynamics Navision, in diverse databases, excel datasheets, image libraries en andere backoffice-systemen.

Met de Perfion® PIM ter beschikking, wilde Horta meer functies van deze specialistische oplossing benutten en alle winkels en online te kunne voorzien van actuele en consistente productdata.

In bluedesk vond Horta tuin & dier een partner die dit kan verzorgen en verder uitbouwen.

De rol van bluedesk

Tijdens dit PIM traject is bluedesk analist, consultant, developer, implementator en integrator. Horta zit in de opstartfase van de online verkoop van haar producten. Momenteel omvat de Perfion PIM omgeving 25.000 producten, maar de omgeving is groeiende naar 80.000 tot 100.000 producten. 

bluedesk heeft, in nauwe samenwerking met Horta, de opzet van de contentstructuur en inrichting van de Perfion PIM verzorgd. Daarnaast heeft bluedesk de klant getraind, zodat Horta zelf aanpassingen en toevoegingen kan doen aan de omgeving. 

Tevens heeft bluedesk alle connecties verzorgd. Het PIM systeem heeft een soepele integratie met de shop (Shopware), de ERP (MS Navision) en andere belangrijke connectoren voor Horta.

Het resultaat

 De duidelijk gestructureerde Perfion® PIM biedt Horta de mogelijkheid om de shop verder uit te bouwen zonder hiervoor exponentieel bij te schalen in personele bezetting.

 De kennis over de productdata is op meerdere plekken in de organisatie (gecontroleerd) beschikbaar.

 Horta heeft een Single Source of Truth bereikt door de implementatie van Perfion® PIM.

 Met de Perfion® PIM oplossing van bluedesk heeft Horta een eenvoudig te beheren systeem welke diverse outputs faciliteert. Zo wordt de productdata verspreidt naar:

 Microsoft Dynamics Navision
 Websites
 Shopware E-Commerce omgeving
 Apps
 Printpublishing

Naar boven