• Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024

Eenvoudig en snel data beheren

DigiNet's core business is distributie, verkoop, engineering, installatie en after-sales van professionele apparatuur voor de broadcast-, telecom- en corporate audiovisuele industrie.

De uitdagingen

Op de bestaande Perfion PIM omgeving waren een tweetal zaken die zeker verbeterd moesten worden om de DigiNet business beter te ondersteunen.

Er was een business behoefte om IceCat productinformatie geautomatiseerd in de Perfion PIM in te lezen en deze met regelmaat van updates te voorzien. Het merendeel van de producten op de website van DigiNet zijn bestaande producten van verschillende fabrikanten. DigiNet heeft vanuit IceCat 28.000+  producten met de productspecificaties en datasheets beschikbaar en verrijkt.

Een andere behoefte lag in het optimaliseren van het sales-proces door gebruik te maken van de koppeling tussen Perfion -  Navision en de wens om Quotes die ontstaan in Navision aan te vullen met productinformatie uit Perfion. Door de Perfion/Navision integratie is het mogelijk geworden om consistente en actuele offertes aan de klanten van DigiNet te versturen.

De rol van bluedesk

bluedesk heeft de volledig koppeling en procesverwerking tussen IceCat en de Perfion PIM ontworpen en gerealiseerd. Tevens is het sales/offerte proces met Navison geintegreerd waardoor DigiNet veel aan kwaliteit, efficientie en snelheid heeft behaald door het verbeteren van deze processen.

Gebuikers van de Perfion PIM kunnen de commerciële producten die DigiNet verkoopt verder verrijken binnen het eigen Perfion PIM systeem en van hieruit ter publicatie aanbieden aan haar kanalen, waaronder haar webshop. Door gebruik te maken van een workflow, worden producten pas gepubliceerd op het moment dat deze volledig is voorzien van alle gewenste informatie en door de redacteur is vrijgegeven voor publicatie.

Op deze wijze wordt er effectief gebruik gemaakt van reeds bestaande informatie, die niet telkenmale handmatig overgezet dient te worden naar het DigiNet Perfion systeem. Updates worden automatisch bijgehouden en verwerkt. Het PIM en de onderliggende kanalen zijn hiermee altijd actueel.

Navision en Perfion

Voor de offertes binnen Navision is de mogelijkheid gemaakt om deze te verrijken via Perfion. Door in Navision de juiste producten te benoemen en middels het door bluedesk gemaakte koppelvlak hiervoor in te zetten, wordt dit een geautomatiseerd proces.

De informatie van Navision vloeit door naar Perfion, wordt hier verder aangevuld met specifieke informatie, welke van belang is voor de offerte. Hierna wordt van de gehele set een document gemaakt en weer terug aangeboden aan Navision.

Op deze wijze blijft in de bron van de tooling (Navision voor de offertes) de juiste informatie voorhanden waarmee de verkoopafdeling eenvoudig en snel een complete offerte kan maken en vervolgens correct kan aanbieden aan haar klanten.

Wat is het resultaat?

Dankzij het gebouwde mechanisme is het mogelijk om gewenste informatie van Icecat over te brengen op Perfion. Wijzigingen die aan de kant van Icecat worden aangebracht worden automatisch doorgevoerd richting Perfion. Dit maakt de data up-to-date. 

Daarnaast is het mogelijk voor Perfion gebruikers om commerciële producten te verrijken. De producten worden pas gepubliceerd na vrijgeving. Updates worden automatisch doorgevoerd en verwerkt.

Tot slot is het nu mogelijk om offertes te verrijken in Navision via Perfion. Ook dit proces is geautomatiseerd dankzij het koppelvlak. Dit maakt het mogelijk voor de verkoopafdeling om snel en eenvoudig offertes op te stellen vanwege het feit dat de juiste informatie voorhanden is. 

Naar boven