Truckland, de totale dienstverlener voor mobiliteitsoplossingen
Truckland is een begrip in de markt voor bedrijfswagens. Truckland richt zich op het op maat leveren en onderhouden van uw bestelauto, truck of gehele wagenpark.
De expertise en kracht van Truckland ligt in het optimaliseren van uw waardestroom zodat u maximaal rendement behaalt uit uw bedrijfswagens.
bluedesk heeft voor Truckland een nieuwe corporate én customer website gerealiseerd.
Customer website
De groei van Truckland zorgde ervoor dat een toekomstbestendige website noodzakelijk was. Truckland breidde uit met 6 nieuwe vestigingen, overgenomen van andere organisaties.
Voor de klanten van de overgenomen organisaties was Truckland nog onbekend. Om hen kennis te laten maken met Truckland werd daarom een branding campagne ingezet en moest de website worden aangepast.
De belangrijkste pijlers voor de nieuwe website: een ideale klantbeleving, gemak, snelheid en conversie.
Een geslaagde case
Met de bluedesk dienst Commerce as a Service, oftewel CaaS, konden wij uitstekend invulling geven aan dit vraagstuk.
De input van JEROME werd gecombineerd met de 25 jaar online ervaring van bluedesk. Daarbij heeft Big Group Amsterdam een passend website design geleverd voor Truckland.
Door de professionele samenwerking tussen de partijen voldeed de nieuwe website binnen 4 maanden (van start tot oplevering) aan de belangrijkste pijlers én meer.
Corporate website
Truckland wilde de corporate website verbeteren door een responsive design te implementeren en een nieuwe stijl door te voeren. Hierdoor is het voor (potentiële) klanten eenvoudiger om de juiste informatie op de website te vinden en de conversie van de website te verhogen.
UX-verbeteringen o.b.v. conversie optimalisatie testen uit het verleden en diepte-interviews met gebruikers;
Redesign met verbeterde kleurgebruik, sitestructuur, pagina indeling en gebruiksgemak;
Duidelijkere scheiding van de diverse divisies binnen Truckland, waaronder Werkenbij Truckland en Truckland Zero;
Betere website prestaties.
Een succesvolle transitie: er zijn 23% meer leads gegenereerd na livegang van de huidige website t.o.v. de voormalige website.
Dynamicweb CMS platform
Dynamicweb is het beste CMS platform voor dit vraagstuk, omdat het alle diensten bevat die Truckland nodig heeft voor de nieuwe website. Met het redesign hebben we gelet op de volgende punten:
Responsive website
Door gebruik te maken van Dynamicweb heeft bluedesk een responsive website op kunnen zetten waarbij de presentatie van de producten centraal staat.
Online verkoop en productbeheer
Ter voorbereiding op de toekomstige online verkoop wordt de e-commerce module van Dynamicweb gebruikt. Potentiële klanten kunnen vanaf elk apparaat gemakkelijk zoeken op de onderhoudsdiensten, vracht- en bestelwagens.
Zoekmachine optimalisatie
Er is tijdens het redesign ook gelet op de zoekmachinevriendelijkheid van de website. Door het verbeteren van de content, techniek en de user experience wordt Truckland in de toekomst nog beter vindbaar voor (potentiële) klanten.
Online support
Sinds de nieuwe corporate website op basis van het Dynamicweb CMS live staat, is zowel het support-, als het online marketingteam van bluedesk dagelijks met het online succes van Truckland bezig.
Truckland Intranet
bluedesk heeft ook de inrichting van het Intranet verzorgd en aangevuld met enkele maatwerk webapplicaties:
Het Artikelen Zoek Systeem.
Geintegreerd met het AS400 systeem kan over de 13 locaties worden gezocht door 120.000 artikelen en voorraden binnen de Truckland organisatie. Dubbele bestellingen en grote “liggende” voorraden zijn hier duidelijk door verminderd!
Het Vakantiekaarten systeem.
Een Intranet applicatie die alle gebruikers toegang geeft tot de aanvraag en registratie van vrije-dagen. Alles online en via een workflow geregeld.
Het Truck Onderhoud systeem.
Een Intranet applicatie waarmee voor alle garages zichtbaar is geworden welke onderhoudscontracten er gemaakt zijn met de klant.
Zij-instromers wervingscampagne
Ter versterking van de werkplaats was Truckland op zoek naar monteurs, met de focus op zij-instromers: technici die een carrièreswitch willen maken. Gezien de schaarste in de markt was het lastig om goede truckmonteurs aan te trekken. Daarom heeft Truckland bluedesk gevraagd om een marketingcampagne op te zetten met als doel het werven van technisch personeel. Door het aantrekken van relevant verkeer en het optimaliseren van landingspagina’s heeft bluedesk fraaie resultaten weten neer te zetten.
bluedesk heeft een online campagne gerealiseerd waarbij onder andere de volgende kanalen zijn ingezet:
Facebook
Instagram
YouTube
Google Ads
SEO
Kwaliteit van de leads
Wat met name opviel, was de kwaliteit van de aangeleverde leads. Meer dan 70% van deze leads was relevant, wat zorgde voor een uitstekende selectie.
bluedesk heeft dit resultaat bereikt door de campagne voortdurend bij te sturen en in te spelen op veranderingen binnen de campagne. Dit heeft geleid tot een consistent hoog kwaliteitsniveau, een resultaat om trots op te zijn.
Wilt u weten wat bluedesk voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.