Zweedse telecom
aanbieder

Tele2 is een van oorsprong Zweedse telecomaanbieder en levert zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aan meer dan 1,3 miljoen Nederlandse consumenten en bedrijven.

Naast een eigen nationaal glasvezelnetwerk, lanceert Tele2 als eerste operator in de wereld een eigen landelijk mobiel 4G-only netwerk.

Het
werk van
bluedesk

De eerste versie van het Access Portal dateert uit 2009. Dit Portal draagt zorg voor het registreren van alle monteur gerelateerde gegevens en de gegevens van de diverse technische locaties van Tele2. Deze gegevens worden gebruikt om de werkzaamheden op locaties (POP’s) te matchen met de skills van de monteurs.

Deze skill set wordt op gezette tijden bijgewerkt, er worden bijvoorbeeld notificaties gestuurd als een certificaat dreigt te verlopen. Op deze manier zorgen wij ervoor dat de juiste mensen toegang krijgen tot de juiste sites. Aanvragen worden beoordeeld door access managers die precies weten wat de vereisten zijn van een locatie. Het portal ondersteund hierbij door snel inzicht te geven in de skill sets van monteurs.

Met de uitrol van het Tele2 4G netwerk zijn de wensen en eisen ten aanzien van het gebruik van het Portal verder ontwikkeld. Door gebruik te maken van slimme imports en rapportages kunnen gegevens sneller worden verwerkt en geanalyseerd. Daarnaast wordt er continue ontwikkeld aan nieuwe features die leiden tot het verder optimaliseren van het gebruiksgemak van het Access Portal.

Portal apps

Doordat het 4G netwerk een zeer uitgebreide structuur van het netwerk vereist zijn er meer locaties toegevoegd aan het Access Portal. Hierdoor is er ook meer mankracht nodig om ervoor te zorgen dat het netwerk goed wordt neergezet en wordt onderhouden.

Doordat er meer monteurs onderweg zijn en deze voornamelijk gebruik maken van een subset aan functionaliteiten is voor deze gebruikers een native app gemaakt. Dit zowel voor iOS als Androïd. Deze app zorgt ervoor dat monteurs onderweg snel over informatie kunnen beschikken. Via de app kan men de adresgegevens opvragen, deze zien op een kaart, looproutes verkrijgen, toegangsprotocollen inzien, enzovoorts.

 

Ook kunnen de monteurs via de app eenvoudig een aanvraag, of een check-in op een locatie doen. Onregelmatigheden die men vindt kunnen simpel via de app worden gemeld. Door gebruik te maken van de camera op de mobiele telefoon kan dit goed helder worden gemaakt.

Kortom, alle belangrijke functionaliteiten zijn bereikbaar op locatie of onderweg.

Tele 2 case | Bluedesk
Naar boven