Sonic Equipment (PIM)

Perfion PIM

bluedesk heeft de implementatie van het Perfion PIM gerealiseerd wat Sonic Equipment veel voordelen oplevert.

De klantuitdagingen

Sonic Equipment is dé specialist in hoogwaardig handgereedschap, gevulde gereedschapswagens en premium opbergsystemen met verkooppunten in meer dan 65 landen. Sonic Equipment levert aan de Automotive-, Agricultuur-, Truck-, Industrie-, Motorfietsen- en Tweewieler branche.

Een wereldwijde sterke groei zorgde binnen Sonic voor beheer- en distributieproblemen van productinformatie, catalogusbeheer, ERP- en shopintegratie. Sonic heeft/is bezig hierin flinke stappen te zetten en een omslag in alle beheerfacetten te bewerkstelligen om de business op de juiste wijze te blijven ondersteunen in haar expansieplannen en omzet groei.

Perfion PIM

bluedesk levert aan Sonic-Equipment een brede range aan diensten (consultancy, development, implementatie, en online marketing) en heeft, voor het beheer en distributie van productinformatie, de Perfion PIM geïmplementeerd. 

Hierbij is de koppeling met het ERP, de webshop (Dynamicweb), Datapool (EZBase) gerealiseerd en voorziet bluedesk met haar PIM Connect dienst de wereldwijde dealerorganisatie van productfeeds en updates middels een online toegankelijke platform voor dealers en de Perfion-app.

Wat is het resultaat?

De implementatie van Perfion PIM heeft de volgende resultaten opgeleverd:

 Veel minder werk aan het onderhouden van alle productdata en distribueren van de gegevens.
 Een hoger kwaliteitsniveau in de content en assetdistributie naar dealers.
 Consistentie in catalogus informatie en het publiceren hiervan.
 Realtime en actuele productinformatie naar alle kanalen.

SONIC EQUIPMENT case | PIM connect
Naar boven