• Integrated e-commerce
  • PIM
  • Digital marketing
  • FD Gazellen 2021 winnaar
PVG PIM Perfion

Het bedrijf in beeld

DE KLANT UITDAGINGEN

Het organiseren van actuele productinformatie verdeeld over de zeven talen is een dagelijkse uitdaging die veel tijd en aandacht vraagt voor de marketing- en productmanagers van PVG. Het distribueren naar de dealerkanalen en landen met ieder zijn of haar specifieke eisen, stelde PVG voor continue problemen die ieder jaar samen kwamen bij het weer (opnieuw) publiceren van de productcatalogus. Dit proces duurde soms wel drie maanden.

 

Bij de reorganisatie is er dan ook voor gekozen om het ERP te vernieuwen en de Perfion PIM centraal te stellen voor alle content gerelateerde informatie om dit eenduidig te organiseren, kwalificeren, verrijken en te distribueren. Een proces en stappenplan waar Bluedesk samen met PVG een inrichting heeft gecreëerd die aantoonbaar bijdragen aan de doelstellingen van PVG.

PVG Perfion PIM

Implementatie Perfion PIM

De rol van Bluedesk

Bluedesk is vanaf de start de analist, adviseur en implementator geweest m.b.t. de opzet van de contentstructuur en inrichting van de Perfion PIM waarbij, in nauwe samenwerking, de klant is getraind gedurende de inrichting. De Exact-ERP connectie, catalogus opzet en exportformaten zijn dan ook onderdeel van de Bluedesk levering geweest.

Diverse koppelingen

WAT IS HET RESULTAAT?

PVG heeft nu duidelijke structuren staan en kan eenvoudig de productdata beheren en publiceren naar de verschillende kanalen (Websites / Catalogussen / ERP-Exact). De effort die PVG jaarlijks nodig heeft om zijn productcontent actueel te houden en makkelijk te publiceren is enorm afgenomen en kwalitatief is de content vele malen beter dan voorheen.

Wij vertellen u graag meer

INTERESSE?

Barry Tempelaar

Benieuwd naar onze overige projecten of wilt u meer informatie over de mogelijkheden die wij voor uw organisatie kunnen bieden? Neem dan contact met ons op.

Direct contact
Naar boven