• Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • #3 Emerce100 2025
  • Ruim 30 jaar ervaring
  • DynamicWeb Partner of the Year
  • FD Gazellen 2024
  • #3 Emerce100 2025

Optimalisaties van
PIM perfion 
voor Horta tuin en dier
bluedesk optimaliseerde het Perfion PIM-systeem van Horta om het dataproces te stroomlijnen

Horta maakt productinformatie schaalbaar

 Van versnipperde data naar één centrale bron voor 100.000 producten

Met internationale ambities en een steeds breder assortiment was er nood aan een centrale oplossing. 

Met 47 winkels in België en een snelgroeiende webshop koos Horta voor een solide basis met Perfion PIM. Dankzij de samenwerking met bluedesk is alle productdata nu centraal beheerd, gestructureerd en klaar voor omnichannel publicatie.

Belangrijkste resultaten in het kort.

Eén centrale bron van waarheid voor productdata

__________

 

Alle productinformatie wordt beheerd vanuit één systeem, wat fouten voorkomt en dubbele invoer overbodig maakt.

Schaalbaar naar 100.000 producten zonder extra werkdruk

__________

 

De slimme opzet en automatisering maken groei mogelijk zonder dat het team extra wordt belast.

Snelle publicatie naar webshop, ERP en print

__________

 

Productdata wordt efficiënt hergebruikt in alle kanalen, waardoor de time-to-market sterk verkort wordt.

Over Horta Tuin & Dier

Horta is een Belgische retailformule gespecialiseerd in tuin, dier, hobby en buitenleven. Met meer dan 45 winkels in België – deels franchise, deels eigen beheer – én een sterke online aanwezigheid via een moderne webshop, richt Horta zich op consumenten die kwaliteit, service en vakkennis waarderen.
 

Het uitgebreide assortiment varieert van diervoeding en verzorgingsproducten tot tuinmachines, meststoffen en decoratie. Dankzij een duidelijke merkpositionering en een sterke logistieke organisatie groeit Horta jaar na jaar, zowel offline als online.

De uitdaging

Versnipperde productinformatie en groeiende complexiteit

__________

Horta beschikte over 25.000 producten verspreid over Excel-sheets, Navision, databases en image libraries. Door de sterke online groei én de wens om richting 100.000 producten te gaan, ontstond de behoefte aan één gestructureerde en schaalbare oplossing.

Daarnaast moest de productdata eenvoudig kunnen worden hergebruikt voor website, ERP, apps, print en andere kanalen.

De strategie

Horta, een toonaangevende tuin- en dierspecialist met meer dan 50 winkels, heeft samen met bluedesk haar digitale infrastructuur geoptimaliseerd. Het centrale punt van deze samenwerking was het verbeteren van het Product Information Management (PIM) systeem, waarbij Perfion werd ingezet om productdata efficiënter te beheren. Deze optimalisatie resulteerde in gestroomlijnde processen en een verhoogde efficiëntie binnen de organisatie.
 

 Opbouw van contentstructuur in nauwe samenwerking
 

 Training van interne teams zodat Horta zelf kan beheren
 

 Volledige integratie met Shopware & MS Navision
 

 Koppelingen met websites, apps en printpublicaties

Deze solide PIM-opzet zorgt ervoor dat Horta op termijn kan doorgroeien naar 100.000 producten – zonder exponentieel personeelsinzet.

 

 

De oplossing

Samen met bluedesk heeft Horta haar digitale infrastructuur geoptimaliseerd.

__________

Het centrale punt van deze samenwerking was het verbeteren van het Product Information Management (PIM) systeem, waarbij Perfion werd ingezet om productdata efficiënter te beheren.
 Deze optimalisatie resulteerde in gestroomlijnde processen en een verhoogde efficiëntie binnen de organisatie.

 Opbouw van contentstructuur in nauwe samenwerking

 Training van interne teams zodat Horta zelf kan beheren

 Volledige integratie met Shopware & MS Navision

 Koppelingen met websites, apps en printpublicaties

Deze solide PIM-opzet zorgt ervoor dat Horta op termijn kan doorgroeien naar 100.000 producten – zonder exponentieel personeelsinzet.

Wilt u meer weten, of een (online) kennismakingsgesprek inplannen?

Onze experts nemen graag vrijblijvend contact met u op.