De Bisschop

E-Commerce

bluedesk heeft een nieuw toekomstbestendig E-Commerce platform gerealiseerd voor De Bisschop waar de B2B klant online gereedschappen kan vinden, vergelijken en (her)bestellen.

De Bisschop

De Bisschop is de winkel voor bouw en industrie, gevestigd in Aalst - België. Naast een ruim aanbod van A-merken, kunt u in de fysieke shop van De Bisschop terecht voor de technische dienst, het bijmaken van sleutels en het slijpwerk van al uw boor- en snijgereedschap.

De Bisschop is lid van Zevij-Necomij, de grootste inkooporganisatie van aangesloten technische groothandels in bouw & industrie in de Benelux. In samenwerking met Zevij-Necomij en Dynamicweb heeft bluedesk een Turnkey E-Commerce oplossing ontwikkeld die Zevij-Necomij aan hun ruim 300 leden aan kan bieden. 

Sinds 2023 kunnen klanten van De Bisschop dankzij deze oplossing niet alleen in de fysieke shop terecht, maar ook in de webshop.

De vraag

De Bisschop verkocht haar producten enkel in de fysieke shop en had nog geen online webshop. Wel had De Bisschop al een website met onder andere informatie en promotiemateriaal, maar wilde ook online haar producten verkopen en meer/nieuwe klanten werven.

In samenwerking met Zevij-Necomij en DynamicWeb heeft bluedesk een Turnkey E-Commerce oplossing ontwikkeld die Zevij-Necomij aan hun ruim 300 leden aan kan bieden. Het bewezen succes van het Turnkey E-Commerce concept, zorgt voor interesse bij andere Zevij-Necomij leden, waaronder De Bisschop.

Turnkey E-Commerce oplossing

Binnen dit concept zijn wij in staat om alle platformen uniek en individueel te ontwerpen en personaliseren. Het platform wordt dan opgeleverd met volledige productdate (content) en transactionele data van het Zevij-Necomij lid, De Bisschop. Het enige wat De Bisschop nog hoefde te doen, is het aanleveren van de algemene content. Echt turnkey!

Dit concept biedt De Bisschop de mogelijkheid om de customer journey online te faciliteren en de klant via goed ingerichte lifecycles relevant en proactief te kunnen bedienen. Daarmee verhoogt De Bisschop haar waarde en verbetert het de concurrentiepositie.

De wensen

Omdat we de platformen binnen deze Turnkey E-Commerce oplossing in staat zijn om alle platformen individueel te ontwerpen en te personaliseren, kon Bisschop hun eigen wensen bij ons aangeven.

Zij wensen een platform waar klanten gemakkelijk producten kunnen vinden, vergelijken en (her)bestellen.

Daarnaast is het noodzakelijk dat het platform overzichtelijk en conversiegedreven is en een makkelijke navigatie heeft.

De technische wensen van De Bisschop

Een uitstraling/websitedesign die past bij het merk en de ambitie

Meer contentmatige functionaliteiten

Webshop gefocust op B2B klanten

Vergelijkfunctie van producten

Een 'Mijn De Bisschop’-omgeving voor klanten

Sterke productdetailpagina’s

Duidelijke navigatie

Een online foldermodule

De rol van bluedesk

De betrokken teams van De Bisschop en bluedesk werken, ook na de oplevering, goed samen. Het team van bluedesk bestaat uit een projectleider, online marketeer, graphic designer en front- en backend developers.

Wekelijks hebben de projectmanager en betrokken teamleden contact met De Bisschop om de voortgang te bespreken en werkzaamheden af te stemmen. De goede, vlotte samenwerking zorgt voor een optimaal resultaat.

 

Een team effort

De graphic designer van bluedesk ontwierp een webdesign voor De Bisschop welke past bij het product en de branche. Hierbij werd optimaal gebruik gemaakt van de DynamicWeb functionaliteiten.

Door de presets kan De Bisschop flexibel omgaan met contentelementen op een pagina, waardoor de styling altijd behouden blijft. Door de diversiteit aan de presets is De Bisschop volledig flexibel in de opzet van de websites en blijven ze daarbij binnen de guidelines van de huisstijl.

Na een DynamicWeb-training is De Bisschop in staat om de website van alle content te voorzien.

De developers van bluedesk maken de wensen van De Bisschop technisch mogelijk. Het platform is gekoppeld aan diverse marketingtools. Daarnaast verzorgden de integratiespecialisten van bluedesk de koppeling met het ERP van De Bisschop (MS Dynamics Navision).

Het resultaat

Door de Perfion PIM omgeving:

 Kan De Bisschop haar producten ook online verkopen zonder hiervoor exponentieel bij te schalen in personele bezetting;

 Kan De Bisschop samen met Zevij-Necomij data beheren;

 Heeft De Bisschop een Single Source of Truth bereikt;

 Blijft de productinformatie op alle platformen up-to-date en van hoge kwaliteit;

 Is het eenvoudig om productdata eenvoudig vanuit één platform te beheren en over meerdere kanalen te verspreiden;

 Is de PIM vanaf nu de bron van contentverrijking voor De Bisschop.

Eenvoudig productdata beheren

Naast de ontwikkeling van een nieuw E-Commerce platform voor De Bisschop, heeft bluedesk ook een PIM omgeving opgezet voor De Bisschop. Dit is de bluedesk-PIM-oplossing die Zevij-Necomij biedt aan haar leden. De inkooporganisatie faciliteert haar leden met een aantal diensten, waaronder het verrijken en beheren van productinformatie.

De productinformatie wordt door Zevij-Necomij geclassificeerd en als master productdata gedistribueerd naar het leden met een eigen Perfion PIM omgeving. bluedesk heeft voor De Bisschop een specifieke Perfion PIM omgeving opgezet gekoppeld met eigen ERP (MS Dynamics Navision), webshop en PIM data.

Naar boven