• Integrated e-commerce
  • PIM
  • Digital marketing
  • FD Gazellen 2021 winnaar
;
Click and Collect

Click and Collect

Neem contact op

Is Click and Collect iets voor mijn business?

Vanaf 10 februari is het mogelijk online en telefonisch producten te bestellen bij niet-essentiële winkels om die daarna af te halen. De risico's zijn volgens het kabinet minimaal, mits er aan de coronaregels wordt voldaan én er ten minste vier uur tussen het bestellen en het afhalen zit. Dit laatste moet het funshoppen tegengaan. 

 

Hoewel Click and Collect het fysieke klantcontact mogelijk maakt, is er voor veel ondernemers met enkel een fysieke winkel nog weinig reden tot optimisme. Denk hierbij aan een lokale schoenenwinkel of kledingwinkel zonder webshop. Een webshop is dan ook van belang voor deze ondernemers om in aanmerking te komen voor Click and Collect. 


Wilt u de stap te zetten naar Click and Collect en bovendien beter inspelen op het online winkelgedrag van uw klanten? Wij kunnen u snel en eenvoudig helpen. Binnen no-time heeft u een volwassen online platform waarmee u uw klanten kunt bedienen. Wij zorgen voor een perfecte webshop incl. marketing zodat u zich bezig kunt houden met de overige zaken.

Neem contact op

 

Hoe werkte Click and Collect voor Corona?

Voor de coronamaatregelen was Click and Collect een erg handige methode. Consumenten konden namelijk online bestellen, vervolgens ophalen en indien nodig ook direct weer ruilen. Het grootste voordeel was dat men zelf kon beslissen wanneer hij/zij een bestelling kwam ophalen. Tevens was retouneren niet meer aan de orde. 

 

Handige Click and Collect-tips

Heeft u al een webshop en maakt u al gebruik of bent u van plan gebruik te maken van Click and Collect? Neem deze tips goed door voor een optimale klantervaring!

 

Toon de beschikbaarheid van een product

Geef duidelijk aan op de website waar en wanneer men hun product kan ophalen. Zorg ervoor dat het voor de website bezoekers duidelijk is wat de dichtstbijzijnde locatie is (indien sprake is van meerdere fysieke winkeles), waar het product wel/niet op voorraad is en wanneer hun afhaalmoment is. 

 

Stem de online- en offline voorraden op elkaar af (realtime)

Voor tevreden klanten bij een Click and Collect-methode is het van belang dat de voorraden online en offline realtime op elkaar afgestemd zijn. Het is onprofessioneel indien u klanten teleur moet stellen, nadat zijn online een bestelling hebben gedaan, als blijkt dat het product in de betreffende winkel niet op voorraad is. 

 

Houd uw klanten op de hoogte betreft de bestellingsstatus

Duidelijkheid scheppen over de status van een bestelling zorgt voor tevreden klanten en minder onnodige belletjes. Zorg ervoor dat u uw klanten op de hoogte brengt van elke wijziging in status van zijn/haar bestelling. 

 

Zorg ervoor dat alle praktische zaken vermeldt worden

Dit zorgt voor een soepel afhaalmoment per klant. Zeker in de huidige omstandigheden is het van belang dat de doorstroom goed is en men niet te lang hoeft te wachten bij het afhalen van een bestelling. Zorg dan ook voor duidelijke voorschriften vooraf om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

 

 

 

 

Ook digitaal groeien?

Naar boven