• E-commerce specialist
  • PIM specialist
  • Meer dan 24 jaar ervaring

PIM SPECIALIST

Neem contact op
;

PIM SPECIALIST

PIM is een afkorting voor Product Information Management. De belangrijkste taak van een PIM-systeem is om een bedrijf te helpen een grote hoeveelheid complexe productinformatie te hanteren en deze gegevens efficiënt op de relevante kanalen te tonen.

 

PLAN EEN WORKSHOP

PIM specialist integratie

Krijg controle over uw productdata

ÉÉN CENTRAAL SYSTEEM

Data beheren kan een flinke uitdaging zijn voor jouw organisatie. Vaak staat de data verspreid over verschillende platformen en is er 1 persoon verantwoordelijk voor alle productdata. Op deze manier bent u als organisatie kwetsbaar en is de kans op fouten groot. Met deze manier van werken gaat veel tijd verloren en tijd=geld. De inzet van een PIM (product information management) systeem is hier de oplossing voor.

 

Een goed PIM-systeem geeft uw bedrijf een ”single source of truth”. Een centraal systeem, waar u toegang hebt tot alle productinformatie van uw bedrijf, en u ervan op aan kunt dat deze gegevens betrouwbaar zijn.

Groei Perfion systeem

Werk efficient en overzichtelijk

GROEI MET EEN PIM SYSTEEM

In het PIM-systeem verzamelt u alle productgegevens, voorziet ze van extra informatie en verspreidt ze snel en efficiënt op alle kanalen. Op de digitale kanalen zoals uw webshop, website, en marktplaatsen als Amazon, E-bay en bol.com. En voor gebruik in papieren catalogi, datasheets, brochures enzovoorts.

 

De behoefte aan een PIM-systeem ontstaat vaak als de eisen aan de productgegevens van een bedrijf toenemen, en de huidige methode om informatie te verwerken niet meer voldoet. Het ERP-systeem van het bedrijf wordt te onflexibel om de toenemende complexiteit van de productgegevens aan te kunnen. En een wirwar aan Excel-sheets en databases maakt het moeilijk om de juiste informatie te vinden en deze snel op de voornaamste marketingkanalen te krijgen.

Wij hebben alle informatie over PIM in een PDF gezet

WIL JE ALLES WETEN OVER PIM?

Integratie koppeling

De spil in het web

BESPAAR TIJD MET EEN PIM SYSTEEM

Het PIM-systeem is geïntegreerd in de andere systemen van het bedrijf. Het bevindt zich tussen de bronnen van productinformatie aan de ene kant (ERP, PLM, leveranciergegevens enz.) en de externe kanalen voor het verspreiden van informatie aan de andere kant (webshop, CMS, catalogus, datasheets enz.). Met een PIM Systeem heeft u dit in één klap opgelost. U heeft 1 platform waar al uw productdata in wordt verzameld en beheerd. Zo heeft u 1 centraal platform waar alle data wordt opgeslagen.

PIM marketing optimalisatie

Verbeter het marketing proces

PIM OPTIMALISEERT MARKETING

PIM is niet alleen nuttig voor de opslag van productgegevens. Tegenwoordig is het van belang dat je als bedrijf je klanten een consistente klantbeleving meegeeft. Multi-channel en omni-channel strategieën staan aan de basis hiervan. Een merk of bedrijf zal een samenhangend merk of boodschap moeten kunnen bieden. Dit geldt voor zowel de fysieke als online vorm. PIM zorgt voor een overzichtelijke en actuele database en een systeem dat goed kan omgaan met gegevensverwerking.

 

Het kan ook helpen bij het verspreiden van uw data zoals productprijzen naar de marketing en e-commerce kanalen. Voor zowel de online als offline campagnes kun je gegevens gebruiken. Hiermee zorgt u dat op alle kanalen de meest recente gegevens getoond worden. Dit draagt bij aan een positieve ervaring voor uw klanten en bevordert de verkoop.

MEER WETEN OVER PIM?

5 vragen voordat je aan een PIM begint

Wat is PIM

Prijsverschillen, geen probleem

ALTIJD BETROUWBARE GEGEVENS

Het PIM-systeem vereenvoudigt ook het werken met verschillende prijzen. Met het systeem deelt u altijd betrouwbare informatie. Het systeem zet automatisch de prijzen in het marketingmateriaal, zodat deze overeenkomen met de prijsafspraak die de klant met u heeft.

Conversie optimalisatie

Optimalisatie van de verkoop

MEER CONVERSIE

Veel producten worden online door verschillende webshops aangeboden. Een klant kan in veel gevallen net zo makkelijk bij de concurrentie gaan kopen. Om jezelf te onderscheiden van de concurrentie is het belangrijk om niet alleen de leveranciers informatie te delen op je productpagina maar de producten te voorzien van extra informatie. Moderne klanten onderzoeken en vergelijken de producten waar ze in geïnteresseerd zijn zorgvuldig.

 

Met een uitgebreide productinformatie zorg je dat je opvalt tussen alle andere aanbieders. Dit zal de conversie ten goede komen aangezien consumenten eerder geneigd zijn om een product te kopen met een uitgebreide en productomschrijving en diepgaande informatie.

ECOMMERCE SUCCES MET PIM

Handleiding voor een succesvolle webshop met PIM

Verbeteren interne processen

Efficiënt werken

OPTIMALISEER INTERNE PROCESSEN

Een PIM-oplossing zal ook bijdragen aan het optimaliseren van uw interne Product Management Processen. Een PIM –systeem voert een reeks handmatige taken veel efficiënter uit waardoor een product sneller op de markt te brengen is. De concurrentie blijf je op deze manier een stap voor.

 

Dagelijkse werkzaamheden worden vergemakkelijkt. Werknemers van verschillende afdelingen kunnen aan een product werken. Vertraging en miscommunicatie over productgegevens behoort tot het verleden. Zo kan bijvoorbeeld de productieafdeling op ieder moment informatie bijwerken in de centrale PIM-database. Dit wordt dan direct zichtbaar voor ieder ander. De marketingafdeling hoeft niet langer te wachten op de productinformatie en kan bijvoorbeeld alvast gaan werken aan een catalogus of brochures.

Automatiseren

Verkopen over de grens

VERTALINGEN AUTOMATISEREN

Verkoopt u uw producten in meerdere landen en in verschillende talen, dan is de behoefte aan één centrale plek waar alle productinformatie wordt geregeld, nog belangrijker. Het systeem maakt het mogelijk om de samenwerking met vertaalbureaus te automatiseren. Eenvoudig inzien welke teksten al naar de vertalers gestuurd zijn en wat de status van deze vertalingen zijn. En de vertalers kunnen de teksten vervolgens direct in het PIM-systeem maken en delen met uw organisatie.

HOE OPTIMALISEER IK DE WAARDEKETEN

Benieuwd hoe je de waardeketen optimaliseert met PIM?

Perfion partner

Samen sta je sterk

PERFION SOLUTION PARTNER

Voor onze PIM systemen hebben we een samenwerking met Perfion. Perfion is een aanbieder van PIM software systemen. Bluedesk is trots om te vermelden dat we een erkend Solution Partner van Perfion zijn. Door een goede en intensieve samenwerking kunnen wij PIM snel implementeren in uw bedrijfsprocessen, is het voor zowel u als eindgebruiker zeer gebruiksvriendelijk en heeft het een bewezen terugverdientijd van minder dan één jaar. Zodoende zijn wij in staat om elk gewenste oplossing aan te bieden en u zo goed mogelijk te helpen.

 

Perfion software helpt jouw bedrijf groeien. Met de PIM-oplossing van Perfion krijg je één overzichtelijke bron voor correcte productinformatie. Hiermee worden alle gegevens overzichtelijk weergegeven en gedeeld met al uw bedrijfssystemen. Dit geeft je volledige controle en bevordert uw verkoop en marketing activiteiten. Benieuwd naar nog meer voordelen van de PIM software van Perfion?

integratie specialist

Ervaren Perfion partner

SUCCESVOLLE INTEGRATIES

Wij hebben de afgelopen jaren al diverse succesvolle PIM projecten gedraaid en zien bij onze klanten het resultaat. Bluedesk is een ervaren Perfion PIM implementatie partner die opereert in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. We zijn een van de best presterende partners in Europa, juist bij complexe vraagstukken. Komt een andere PIM leverancier er niet, lossen wij het op voor je. Lift mee op de ervaring die Bluedesk heeft opgebouwd bij Gamma, Karwei, Koninklijke Jongeneel, Coulisse, Smartwares en anderen. Lees hier meer over PIM als oplossing.

Meer informatie over PIM Connect

PIM CONNECT APP

Met de PIM Connect App hebt je de volledige controle op de informatie die je deelt. 

Perfion partner

Easily share your product information

PIM Connect App

Met de PIM Connect kan je eenvoudig informatie delen over een product, je hebt de volledige controle over welke informatie je deelt. Productkenmerken kunnen eenvoudig en snel worden gedeeld via e-mail, Whatsapp of andere Apps op je telefoon.

 

Enkele voordelen van de PIM Connect App:

  • Alle productkenmerken en media informatie direct beschikbaar vanuit Perfion
  • Volledig beheerd en gecontroleerd via het online PIM Connect platform
  • In één dag klaar voor gebruik
  • Saas, je betaald alleen een maandbedrag per gebruiker

Ervaar het gemak zelf

GRATIS PIM INTAKE

Benieuwd naar de mogelijkheden van een PIM-systeem voor uw e-commerce platform? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een gratis intake gesprek. Hierbij zullen we u de voordelen van een PIM-systeem voorleggen, de mogelijkheden en hoe PIM geïmplementeerd kan worden in uw huidige bedrijfssystem om de processen te optimaliseren.

Naar boven
Cookies

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site.