Vergroot uw zichtbaarheid
Google introduceert binnenkort ook in Nederland bedrijfsnamen en favicons in de mobiele zoekresultaten. Dat maakt het gemakkelijker om de website van een bedrijf te identificeren die bij elk zoekresultaat hoort.
Google heeft aangegeven dat bedrijven hun favoriete sitenaam kunnen aangeven, zodat deze bedrijfsnaam wordt getoond.
Sitenamen zijn momenteel beschikbaar voor mobiele Google-zoekresultaten in het Engels, Frans, Japans en Duits. De komende maanden wordt dit uitgerold naar andere landen, waaronder Nederland.
Hoe werkt het?
Google Search vertrouwt op verschillende bronnen om de sitenaam voor een zoekresultaat te bepalen. Om aan te geven welke sitenaam jouw voorkeur heeft, kun je gestructureerde gegevens op jouw homepage gebruiken om Google te vertellen wat de sitenaam moet zijn.
Google adviseert om deze gestructureerde gegevens in te zetten, zodat gebruikers eenvoudig jouw bedrijf kunnen identificeren tussen de mobiele zoekresultaten. Zo kan jouw bedrijf zich onderscheiden met de gewenste sitenaam in combinatie met het bijbehorende logo.
Opvallen tussen de concurrenten
Wilt u ook opvallen tussen de concurrenten? bluedesk kan dit voor uw organisatie implementeren, zodat uw bedrijf op de gewenste bedrijfsnaam gevonden kan worden in de mobiele zoekresultaten.
U kunt direct contact met ons opnemen via het onderstaande formulier.