Om jouw Customer Journey goed in kaart te brengen publiceren wij elke week kort en bondig een blog artikel om jou als bedrijf te helpen met het in kaart brengen van deze customer journey. Heb je deel 1 gemist? Je kunt het hier teruglezen.

Op 5 juli organiseren wij een workshop waarin we samen met jou de customer journey in kaart brengen. Wil jij hierbij aanwezig zijn, dat kan natuurlijk! Hapjes en drankjes staan klaar en het is geheel kosteloos.  Je kunt je aanmelden via onderstaand formulier.

Wie kiest, wordt gekozen

Een duidelijk statement in marketing is ‘wie kiest, wordt gekozen’. Kort gezegd, zorg dat je een duidelijke boodschap hebt, die slaat het beste aan. Onderzoek toont aan dat het aanbieden van een veelvoud aan mogelijkheden zorgt voor keuzestress en uiteindelijk geen keuze. Maar doordat je verschillende doelgroepen bedient is één boodschap wellicht lastig. Daarnaast is het gevaar dat met ‘verschillende boodschappen’ de doelgroep zich niet met jouw bedrijf kan identificeren.

De mediamix van tegenwoordig kan heel goed verschillende boodschappen overbrengen aan verschillende doelgroepen. Om dat succesvol te doen moet je wel heel goed weten tegen wie je praat, via welk medium en met welke boodschap. Als je dat goed wilt achterhalen moet je in de schoenen van je klant gaan staan, data analyseren en continue bijschaven. Daarom begin je met een Customer Journey die jou handvatten geeft om in die schoenen van de klant te gaan staan.

infographic-deel2

Customer journey for life?

Nou, nee! Een eerste Customer Journey is een aanname van de organisatie, deels gebaseerd op informatie en onderbuikgevoel. Het kan zijn dat je erachter komt dat je nog wat meer van je klant moet weten om alle fasen van de klantreis te onderbouwen. Daarnaast is het een startpunt van jouw queeste om je klant beter te leren kennen en te begrijpen. Zorg dus dat jouw opgestelde klantreis meetpunten heeft waarop je kunt zien of je op de juiste weg bent. Het is een middel die je continue moet evalueren en bijstellen waar nodig.

Bluedesk gelooft in partnerships met klanten en in 2018 gaan we onze klanten weer helpen de volgende stappen in online succes te zetten. Wij helpen onze klanten digitaal groeien! Daarom organiseren wij dit jaar diverse inspiratiesessies waarin we dieper ingaan op online marketing, digitale groei en tools die bedrijven kunnen helpen zich te focussen op hun bedrijfsdoelen. Verder ontwikkelen wij diverse trainingen en workshops die bedrijven helpt het online speelveld te begrijpen.

Kenniscafé Bluedesk

Hulp nodig bij het opstellen van een Customer Journey? Bezoek onze inspiratiesessie over de Customer journey op donderdag 5 juli. In deze workshop leren wij je alles over de klantreis en hoe jij deze het beste in kaart kunt brengen. Of plan direct een workshop bij Bluedesk e-business voor het opstellen van jouw Customer Journey. Schrijf je in via onderstaand formulier in.

Lieke Danenberg

Strategisch marketeer

Lieke Danenberg - Bluedesk