Responsive corporate website

VANDERLAANGROEP logo

VANDERLAANGROEP biedt een totaaloplossing voor ondernemers op gebied van accountancy, belastingen, personeel en salaris, bedrijfswaarderingen en VvE Beheer.

WEBSITE GERICHT OP CONVERSIE

WAT HEBBEN WE GEDAAN?

VANDERLAANGROEP wilde graag een nieuwe, goed voor e-Marketing doeleinden geoptimaliseerde website. De website zal in een meerjarige samenwerking met Bluedesk actief worden ingezet voor zoekmachine marketing. Zodoende wordt de website beter vindbaar en wordt er meer verkeer gegenereerd naar de website.

Tevens diende interactie op de website geoptimaliseerd te worden zodat gestuurd kan worden op meer online conversie wat mogelijk is door toename van het aantal relevante bezoekers. Bezoekers dienen getriggerd te worden tot het aanvragen van diensten van VANDERLAANGROEP.

Ook was het belangrijk dat het design werd verfrist, zodat het zou voldoen aan de huidige verwachtingen van een bezoeker. Dit betekende dat het design ook responsive moest zijn zodat bezoekers via mobiele apparaten als smartphones en tablets de website optimaal konden gebruiken. Zodoende werd er gekozen voor een responsive WordPress website met een visueel ingesteld thema.

De oude website van VANDERLAANGROEP trok nog niet het gewenste aantal bezoekers en conversie. Dit had te maken met het feit dat de website niet goed gevonden werd in Google. In eerste instantie zorgden wij er tijdens de bouwfase voor dat de nieuwe website SEO vriendelijk werd ingericht zodat deze klaar was voor verdere zoekmachine optimalisatie. Vervolgens word er wekelijks SEO werkzaamheden uitgevoerd en gemonitord.

VANDERLAANGROEP

Met de hulp van Bluedesk hebben wij een website welke klaar is voor de toekomst. De adviezen en hun technische kennis hebben ervoor gezorgd dat wij nog beter worden gevonden via Google, waardoor wij nog meer ondernemers kunnen coachen en adviseren.

Marco VetDirecteur VANDERLAANGROEP
VANDERLAANGROEP-resultaten-screen-2

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

WAT ZIJN DE RESULTATEN?

Sinds januari 2015 staat de nieuwe website VANDERLAANGROEP live. Het online marketingteam is dagelijks bezig met het online succes hiervan.

Het doel is om met 60% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google te komen. In augustus 2015 stonden 55% van de afgesproken zoekwoorden al op de eerste pagina. Tevens is het percentage organische bezoekers (SEO) met 208% gestegen op basis van de periode 1 april 2015 – 1 juli 2015 t.o.v. dezelfde periode het jaar daarvoor.

In december 2015 zijn de SEO resultaten verhoogt naar 98% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina. Door de goede resultaten hebben Bluedesk en VANDERLAANGROEP in januari 2016 nieuwe zoekwoorden afgesproken om nog meer relevante bezoekers te trekken.

Het doel van 2016 is om in het vierde kwartaal met ruim 65% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google te komen. In april 2016 stond al ruim 95% van de zoekwoorden op de eerste pagina in Google. Daarnaast is het organische verkeer met 67% gestegen op basis van de periode 1 januari-31 maart 2016 t.o.v het voorgaande jaar.

Design

Optimale user experience middels het opgezette responsive design.

SEO

Betere vindbaarheid in Google door SEO vriendelijke inrichting.

Bezoek

Meer relevante bezoekers door wekelijkse SEO werkzaamheden.