RESULTATEN OM HET WARM VAN TE KRIJGEN

Remeha logo

Remeha brengt warmte en comfort bij u thuis. Een vertrouwd merk met 80 jaar historie en grote ambities voor de toekomst. De Nederlandse onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling, zorgen dat de nieuwste technologieën worden vertaald naar huiselijk comfort en energiebesparing. Remeha staat voor innovatie, kwaliteit en service op het gebied van o.a. CV-ketels, thermostaten en (zonne)boilers.

DE ONLINE PARTNER VAN REMEHA

Wat hebben we gedaan?

Remeha kwam bij Bluedesk met de vraag om haar online zichtbaarheid te vergroten bij zowel de doelgroep consumenten als installateurs. Daarnaast liep de conversie toen achter op de gestelde doelstelling. Remeha was op dat moment al bezig met de ontwikkeling van haar nieuwe website op het OpenText platform in samenwerking met diverse online partijen. Hiervoor zochten zij een online partner, welke als centraal punt fungeerde tussen de verschillende online partijen.

Bluedesk heeft als eerste samen met Remeha middels verschillende sessies de online strategie bepaald op basis van de reeds opgestelde persona’s en de bijbehorende customer journey. Tegelijkertijd werd er al gestart met diverse online marketing werkzaamheden om de online zichtbaarheid en conversie op het gewenste niveau te krijgen.

De SCRUM werkwijze zorgde voor een heldere aanpak voor zowel Remeha als Bluedesk en dit leverde binnen enkele maanden na start een sterk verbeterde conversie op.

Remeha screens

Bluedesk heeft zichzelf in korte tijd bewezen als dé online partner van Remeha. De wijze waarop wij samen met Bluedesk partneren is prettig, effectief, maar vooral succesvol. Het resultaat mag er dan ook zeker wezen!

Lily JongMarketing Director Remeha
Remeha iPhone screen

STRATEGIE & CONCEPT

SUCCESVOLLE CAMPAGNES

Remeha voert jaarlijks meerdere multi channel campagnes. Hierin is de najaarscampagne het belangrijkste. De concurrentie neemt tijdens periode altijd toe, zowel online als offline. Bluedesk denkt met Remeha mee in strategie & concept en ondersteunt bij de uitvoer van de campagne. Zo voerde Remeha samen met Bluedesk o.a. de Ketelmania, 80 jaar en Tzerra Plus Consumentenbond campagne.

Online strategie

Bluedesk heeft samen met Remeha de online strategie ontwikkeld.

CAMPAGNES

Bluedesk ondersteunt bij de campagnes, zoals Ketelmania en Remeha 80 jaar.

ONLINE MARKETING

Bluedesk ondersteunt Remeha op o.a. SEO, SEA, social media en conversie optimalisatie.

WARME RESULTATEN

Wat zijn de resultaten?

Om gericht te sturen op conversies dienen alle belangrijke conversiepunten, het bezoekersgedrag en de (online) marketingactiviteiten meetbaar te zijn. Dit is door het inzetten van diverse tooling, waaronder Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console en Visual Website Optimizer, verwezenlijkt.

Enkele resultaten:

  • Binnen een half jaar stond Remeha met alle afgesproken zoekwoorden (waaronder CV-ketel, CV-ketel kopen en CV-ketel installateur) op de eerste pagina in Google.
  • Binnen een half jaar werden er 333% meer installateurs gezocht (leads) t.o.v. het half jaar daarvoor.
  • Binnen een half jaar werden er 248% meer Ketelwijzers voltooid (leads) t.o.v. het half jaar daarvoor.
  • Binnen een half jaar werden er 492% meer offerte aanvragen (leads) gerealiseerd t.o.v. het half jaar daarvoor.

Het online marketingteam werkt dagelijks actief samen met Remeha op het gebied van SEO, SEA en CRO. De expertise en ervaring van Bluedesk wordt hier gecombineerd met krachtige partnerships met o.a. Google. Bluedesk blijft Remeha ondersteunen als dé online partner en streeft dagelijks naar het maximale online succes.

e-Marketing diensten Google Analytics
30
Zoekwoorden in top 10 van Google
29
Meer opbrengst t.o.v. vorig jaar
144
Meer transacties t.o.v. vorig jaar
21
Hogere orderwaarde t.o.v. vorig jaar