• Integrated e-commerce
  • PIM
  • Digital marketing
  • Emerce 100 #3
  • FD Gazellen 2022
Gewin, gemak, genot

Denken in 3G’s, ofwel denk in de factoren Gewin, Gemak en Genot. Als u probeert vanuit dit perspectief invulling te geven aan uw e-commerce strategie dan hoeft het juist niet te gaan over de factor prijs. De 3G’s zetten met name aan tot het denken vanuit klantperspectief en vanuit die gedachte een zo goed mogelijke digitale ervaring met uw bedrijf te bieden.

De zakelijke klant is immers nog steeds geïnteresseerd in het opbouwen van een relatie. Ook online, of beter gezegd, juist online! Als het gaat om het doen van een transactie met uw bedrijf blijkt de klantervaring zelfs doorslaggevend te zijn.

Denk bij klantervaring aan zaken als: de algemene online gebruikservaring, support, verzending en logistiek maar bovenal de volledigheid van het aanbod, de compleetheid en betrouwbaarheid van de productinformatie. Want juist dat laatste is van belang om zeker te weten dat het juiste product besteld en geleverd wordt zodat processen door kunnen blijven lopen. De kwaliteit van de informatie gaat hier zeker boven de factor prijs.

Juist daarom is het van belang om onder andere uw productdata goed te organiseren. Data beheren kan een flinke uitdaging zijn voor uw organisatie. De inzet van een PIM (product information management) systeem is hier de oplossing voor. 

Een goed PIM-systeem zorgt voor consistentie in uw productinformatie zodat deze informatie over al uw digitale kanalen, altijd juist, compleet en attractief wordt aangeboden.

Wat kan een PIM voor u betekenen?

Met uitgebreide productinformatie zorgt u dat u opvalt tussen alle andere aanbieders. Dit zal de klantbeleving en daardoor ook de conversie ten goede komen aangezien zakelijke klanten eerder geneigd zijn om een product te kopen met een uitgebreide productomschrijving en diepgaande informatie. Het rijke aanbod van uw productinformatie kan zomaar zorgen dat u de gunst van de online koper wint en voor langere tijd een online klantrelatie kunt aangaan!

 

De inzet van een PIM zorgt dus eigenlijk direct voor het invullen van de 3G’s!

Gewin Gemak Genot PIM

Staat u voor de uitdaging uw klanten een uitstekende digitale klantervaring te bieden? Mogen wij u inspireren met verschillende webinars die in de maand April aangeboden worden door onze software partner Perfion?

 

Agenda gratis Webinars in april:



7 april                : Deel uw productgegevens via de Assetportal (Webinar)


Dit Webinar geeft u als Perfion gebruikers, inzicht om uw gestructureerde bestanden (foto’s, documenten, video’s,…) met uw klanten te delen op een eenvoudige, veilige en gecontroleerde manier.

16 april: Zet uw productgegevens om in business (Webinar)
 

Dit Webinar is voor diegenen die het extreem tijdrovend en moeilijk vinden om productinformatie op verschillende digitale verkoopkanalen bij te houden.

 

Met PERFION een bewezen terugverdientijd van minder dan één jaar!

Als het gaat over de implementatie van een standalone PIM systeem hebben we een partnership  met de software vendor Perfion. De PIM software van Perfion helpt uw bedrijf groeien. Met de PIM-oplossing van Perfion krijgt u één overzichtelijke bron voor correcte productinformatie. Hiermee worden alle gegevens overzichtelijk weergegeven en gedeeld met al uw bedrijfssystemen. Dit geeft u volledige controle en bevordert uw verkoop en marketing activiteiten.

 

Bluedesk is een gecertificeerd Solution Partner van Perfion. Door een goede en intensieve samenwerking kunnen wij PIM snel implementeren in uw bedrijfsprocessen. Perfion PIM is voor zowel u als eindgebruiker zeer gebruiksvriendelijk en heeft het een bewezen terugverdientijd van minder dan één jaar. Zodoende zijn wij in staat om elk gewenste oplossing aan te bieden en u zo goed mogelijk te helpen.

Naar boven
Cookies bij Bluedesk

Wij gebruiken cookies om u de allerbeste ervaring te bieden op onze website.