• E-commerce specialist
  • PIM specialist
  • Meer dan 24 jaar ervaring

Parts-Repair.nl

Meer informatie?

Parts-Repair.nl

Menko Ubbens heeft sinds 2010 zijn eigen iPhone repair shop in Hilversum. Om zijn klanten een nog betere service te leveren en klanten op afstand ook van iPhone en iPad onderdelen te kunnen voorzien is hier ook een e-Commerce platform bijgekomen in de vorm van Parts & Repair.

Meer informatie over dit project?

Neem dan contact met ons op.

E-commerce platform

WAT HEBBEN WE GEDAAN?

Parts & Repair kwam bij Bluedesk met het verzoek een nieuw e-Commerce platform te bouwen. Daarbij was het vooral van belang dat de nieuwe website overzichtelijker, frisser en gebruiksvriendelijker werd voor de bezoekers dan de oude site.

 

Eerst werd door ons een nieuwe online strategie voor Parts & Repair ontwikkeld. Vervolgens werden er ook een SEO marketingscan & marketingplan gemaakt om de kansen van Parts & Repair in Google te onderzoeken en benutten. Ook hebben wij het gehele design van het e-Commerce platform op onze rekening genomen. Het e-Commerce platform is vervolgens door ons gerealiseerd op basis van Magento.

 

Het online marketingteam heeft zich vanaf het begin bemoeid met de bouw van het nieuwe e-Commerce platform. De goede samenwerking tussen de verschillende teams binnen Bluedesk en de klant benadrukte de full-service aanpak.

 

Naast de eerder genoemde vereisten aan het design moest het e-Commerce platform ook responsive worden, waardoor bezoekers het nieuwe e-Commerce platform ook goed op de smartphone of tablet konden bekijken. Daarnaast is er rekening gehouden met de YouTube video’s die voor Parts & Repair zeer belangrijk zijn.

E-marketing gericht op conversie

WAT ZIJN DE RESULTATEN?

Na de livegang van het e-Commerce platform van Parts & Repair zijn het online marketing en support team nog steeds betrokken bij het online succes van het platform. Zo zijn wij conversie consultant en ondersteunen wij Parts & Repair bij de conversie optimalisatie van het e-Commerce platform. Inmiddels behaalt het platform bovengemiddelde conversiepercentages.

 

SEO resultaten

Het doel is om alle afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google te krijgen. Begin 2015 stonden 20% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina, dit kwam deels door eerder gedane SEO-werkzaamheden. Eind mei 2015 stonden al 75% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina, waarvan 13 in de top 6. Nadat er in de zomer enkele zoekwoorden vervangen zijn staat sinds begin 2016 meer dan 75% van de zoekwoorden binnen de top 5 binnen Google! Mede door de verbeterde posities is er een grote stijging in organische bezoekers. In 2015 waren er 96% meer organische bezoekers dan in het jaar 2014. Begin 2016 zijn nieuwe zoekwoorden afgesproken om een nog beter organisch resultaat neer te kunnen zetten.

Wij vertellen je graag meer!

Interesse?

Benieuwd naar onze overige projecten of wil je meer informatie over de mogelijkheden die wij voor jouw organisatie kunnen bieden? Neem dan contact met ons op.

Direct contact
Top
Cookies

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site.