• Integrated e-commerce specialist
  • PIM specialist
  • Digital marketing
  • Meer dan 25 jaar ervaring
    Parts repair online platform

    E-commerce platform

    WAT HEBBEN WE GEDAAN?

    Parts & Repair kwam bij Bluedesk met het verzoek een nieuw e-Commerce platform te bouwen. Daarbij was het vooral van belang dat de nieuwe website overzichtelijker, frisser en gebruiksvriendelijker werd voor de bezoekers dan de oude site.

     

    Eerst werd door ons een nieuwe online strategie voor Parts & Repair ontwikkeld. Vervolgens werden er ook een SEO marketingscan & marketingplan gemaakt om de kansen van Parts & Repair in Google te onderzoeken en benutten. Ook hebben wij het gehele design van het e-Commerce platform op onze rekening genomen. Het e-Commerce platform is vervolgens door ons gerealiseerd op basis van Magento.

     

    Het online marketingteam heeft zich vanaf het begin bemoeid met de bouw van het nieuwe e-Commerce platform. De goede samenwerking tussen de verschillende teams binnen Bluedesk en de klant benadrukte de full-service aanpak.

     

    Naast de eerder genoemde vereisten aan het design moest het e-Commerce platform ook responsive worden, waardoor bezoekers het nieuwe e-Commerce platform ook goed op de smartphone of tablet konden bekijken. Daarnaast is er rekening gehouden met de YouTube video’s die voor Parts & Repair zeer belangrijk zijn.

    Parts repair online succes

    E-marketing gericht op conversie

    WAT ZIJN DE RESULTATEN?

    Na de livegang van het e-Commerce platform van Parts & Repair zijn het online marketing en support team nog steeds betrokken bij het online succes van het platform. Zo zijn wij conversie consultant en ondersteunen wij Parts & Repair bij de conversie optimalisatie van het e-Commerce platform. Inmiddels behaalt het platform bovengemiddelde conversiepercentages.

     

    SEO resultaten

    Het doel is om alle afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google te krijgen. Begin 2015 stonden 20% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina, dit kwam deels door eerder gedane SEO-werkzaamheden. Eind mei 2015 stonden al 75% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina, waarvan 13 in de top 6. Nadat er in de zomer enkele zoekwoorden vervangen zijn staat sinds begin 2016 meer dan 75% van de zoekwoorden binnen de top 5 binnen Google! Mede door de verbeterde posities is er een grote stijging in organische bezoekers. In 2015 waren er 96% meer organische bezoekers dan in het jaar 2014. Begin 2016 zijn nieuwe zoekwoorden afgesproken om een nog beter organisch resultaat neer te kunnen zetten.

    Wij vertellen u graag meer

    INTERESSE?

    Benieuwd naar onze overige projecten of wilt u meer informatie over de mogelijkheden die wij voor uw organisatie kunnen bieden? Neem dan contact met ons op.

    Direct contact
    Naar boven