• E-commerce specialist
  • PIM specialist
  • Meer dan 24 jaar ervaring

Ooms Civiel B.V. & Unihorn

Plan workshop
;

Ooms Civiel

Ooms Civiel is een innovatieve infraprovider met bijna 350 enthousiaste professionals. Het bedrijf bestaat uit een viertal werkmaatschappijen, elk met hun eigen disciplines. Het bedrijf is bestaat in zijn totaal uit Ooms Construction, Ooms Producten, Ooms PMB (Polymeer Modified Bitumen) en Unihorn.

Meer informatie over dit project?

Neem dan contact met ons op.

E-marketing ondersteuning

WAT HEBBEN WE GEDAAN?

Het online marketing team is vanaf 2013 betrokken bij zowel de oude website als de nieuwe website van Ooms Civiel & Unihorn. Tijdens de overgang van de oude- naar de nieuwe website heeft Bluedesk repeterende werkzaamheden uitgevoerd zodat de gedane SEO werkzaamheden in tact bleven.

 

De nieuwe website die januari 2015 live is gegaan, is totaal afgestemd op de vooraf bepaalde doelgroepen. Elke maatschappij heeft nu een eigen mobiel geoptimaliseerde website, zodat het doel voor de bezoeker duidelijk is.

 

Alle conversiepunten zijn meetbaar gemaakt en voor Ooms inzichtelijk via Google Analytics, zodat er gericht kan worden gewerkt aan online succes.

Zoekmachine optimalisatie

WAT ZIJN DE RESULTATEN?

Vanaf juli 2013 zijn er wekelijks SEO werkzaamheden uitgevoerd. Hieronder in het kort de resultaten daarvan.

 

Binnen het eerste jaar na SEO werkzaamheden is er een overall stijging gerealiseerd van 109% in Google. Het percentage bezoekers dat uit Google komt ligt gemiddeld rond de 35%.

 

In januari 2015 zijn Ooms Civiel & Unihorn overgestapt op een nieuwe website conform de huidige richtlijnen. Bij de omzetting naar de nieuwe websites is het online marketing team van Bluedesk nauw betrokken geweest. Tevens zijn er nieuwe zoekwoorden opgesteld voor beide domeinen. Van deze nieuwe zoekwoorden stond in augustus 2015 al 50% op de eerste pagina van Google.

 

Door de goede resultaten hebben Bluedesk en Ooms Civiel in januari 2016 de samenwerking voor de vierde keer verlengt en nieuwe zoekwoorden afgesproken om nog meer relevante bezoekers te trekken.

 

Het doel van 2016 is om in het vierde kwartaal met ruim 65% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google te komen. In april 2016 stond al ruim 50% van de zoekwoorden op de eerste pagina in Google. Daarnaast is het percentage unieke organische bezoekers (SEO) met 5% gestegen op basis van de periode 1 januari – 31 maart 2016 t.o.v het voorgaande jaar.

Wij vertellen je graag meer!

Interesse?

Benieuwd naar onze overige projecten of wil je meer informatie over de mogelijkheden die wij voor jouw organisatie kunnen bieden? Neem dan contact met ons op.

Naar boven
Cookies

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site.