Vanaf juli 2013 zijn er wekelijks SEO werkzaamheden uitgevoerd. Hieronder in het kort de resultaten daarvan.
Binnen het eerste jaar na SEO werkzaamheden is er een overall stijging gerealiseerd van 109% in Google. Het percentage bezoekers dat uit Google komt ligt gemiddeld rond de 35%.
In januari 2015 zijn Ooms Civiel & Unihorn overgestapt op een nieuwe website conform de huidige richtlijnen. Bij de omzetting naar de nieuwe websites is het online marketing team van Bluedesk nauw betrokken geweest. Tevens zijn er nieuwe zoekwoorden opgesteld voor beide domeinen. Van deze nieuwe zoekwoorden stond in augustus 2015 al 50% op de eerste pagina van Google.
Door de goede resultaten hebben Bluedesk en Ooms Civiel in januari 2016 de samenwerking voor de vierde keer verlengt en nieuwe zoekwoorden afgesproken om nog meer relevante bezoekers te trekken.
Het doel van 2016 is om in het vierde kwartaal met ruim 65% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google te komen. In april 2016 stond al ruim 50% van de zoekwoorden op de eerste pagina in Google. Daarnaast is het percentage unieke organische bezoekers (SEO) met 5% gestegen op basis van de periode 1 januari – 31 maart 2016 t.o.v het voorgaande jaar.