Fietsen
concurrent

E-Commerce en online marketing

bluedesk heeft Fietsenconcurrent.nl gerealiseerd middels een full-service aanpak.

Fietsenconcurrent

Fietsenconcurrent.nl biedt haar klanten meer dan alleen maar fietsen. Het doel is om de klanten een breed scala van kwaliteitsfietsen en accessoires aan te bieden met een uitstekende klantenservice en de voordelen van online shopping te laten ervaren.

Samen met Fietsenconcurrent.nl heeft bluedesk het concept, de strategie en het Magento E-Commerce platform ontwikkeld.

Het werk van bluedesk

Het E-Commerce platform is middels een responsive design is opgezet, zodat het vanaf elk apparaat eenvoudig wordt om een nieuwe fiets te kopen.

Voor een optimale zoekervaring heeft bluedesk een integratie met cloud search gemaakt. Hierdoor wordt het assortiment en andere belangrijke elementen van de website buiten de website geïndexeerd en opgeslagen, en kunnen deze eenvoudig en snel getoond worden tijdens het zoeken.

Daarnaast heeft het E-Commerce platform van Fietsenconcurrent.nl een aantal unieke koppelingen, bijvoorbeeld met ENRA verzekeringen en ShopCTRL.

Docker

bluedesk heeft samen met hostingpartner Cyso een nieuw hostingplatform ingezet voor Fietsenconcurrent.nl gebaseerd op de Docker technologie.

Deze nieuwe techniek geeft schaalbaarheid en stabiliteit voor de toekomst en ook nog eens een zeer goede snelheid t.b.v. de gebruikerservaring van bezoekers.

Het resultaat

bluedesk optimaliseerde dagelijks de conversie en usability van Fietsenconcurrent.nl. Het online marketingteam denkt actief mee in de campagnes en er worden op dit moment dagelijks diverse SEO & SEA werkzaamheden uitgevoerd o.a. in samenwerking met Google.

Sinds de livegang is er een duidelijke stijging het aantal bezoekers te zien, met name het aantal organische bezoekers. Dit komt door de goede ranking van de productpagina’s.

Google Ads is sinds livegang het belangrijkste kanaal voor Fietsenconcurrent.nl geweest wat betreft bezoekers en conversies.

Online excelleren

E-Marketing is door het hele project verweven om een zo goed mogelijke gebruikerservaring te creëren. Het hele E-Commerce platform is SEO geoptimaliseerd en gericht op conversie, welke uitvoerig wordt gemeten via een uitgebreide Google Tag Manager implementatie. Ook zijn Google Analytics en Google Enhanced e-Commerce aangemaakt en geïmplementeerd.

Daarnaast zijn er diverse SEA campagnes, waaronder Search, Display, (Dynamische) Remarketing en Shopping, opgezet in samenwerking met Google.

Naar boven