Opkomende trends

Een evoluerende B2B Marketing wereld

De belangrijkste B2B online marketing trends voor 2023:

Online
marketing
trends

Een evoluerende B2B Marketing wereld

In een wereld waarbij steeds meer bedrijven digitaal actief zijn is het belangrijk om op de hoogte te blijven van B2B marketing trends. In 2023 zijn er verschillende opkomende trends die een aanzienlijke impact kunnen uitoefenen op de strategie van uw onderneming. Hieronder bespreken we de belangrijkste B2B online marketing trends voor 2023:

 

De B2B marketing trends van 2023

Personalisatie:

 Momenteel maken steeds meer bedrijven gebruik van geavanceerde technologieën, zoals AI om de customer journey volledig te personaliseren. Hierbij streven bedrijven ernaar om op ieder punt in de funnel de klant te voorzien van relevante content.

Opkomst AR en VR:

AR en VR (augmented reality (AR) en virtual reality (VR)) worden steeds meer ingezet door B2B bedrijven. Dit gebeurt voornamelijk tijdens productvoorstellingen en trainingen. Om potentiële klanten een meeslepende ervaring te bieden en meer informatie te kunnen bieden worden deze technieken ingezet.

Videomarketing:

Video's worden steeds dominanter op het gebied van content. Bedrijven zullen meer investeren in het creëren van boeiende videocontent, zoals productdemo's en webinars om de betrokkenheid van hun doelgroep te vergroten.

Voice Search Optimization:

Om het potentiële klanten nog eenvoudiger maken om het juiste product te vinden, zal de content op een website voor spraakgestuurde zoekopdrachten geoptimaliseerd moeten worden. Het gebruik van long-tail zoekwoorden en het gebruiken van natuurlijke taal zal van cruciaal belang zijn om gevonden te worden in spraakgestuurde zoekopdrachten.

Persoonlijke chatbots:

Chatbots worden steeds geavanceerder in het bieden van snelle en gepersonaliseerde interacties met klanten. Er zijn enorm veel tools beschikbaar om leadbots in te zetten. Met tools zoals Futy kunt u een chatbot volledig personaliseren op basis van uw huisstijl.

Duurzaam en verantwoord ondernemen:

Duurzaam ondernemen is een belangrijke B2B marketing trend die zich steeds verder zal doorzetten. Kopers hechten veel waarde aan duurzaamheid en milieubewuste oplossingen worden steeds belangrijker in de wereld.

Big data:

Voornamelijk grote B2B bedrijven zijn bereid om te investeren in geavanceerde analytics-tools om waardevolle inzichten te verkrijgen. Het gebruik van big data zal deze ondernemingen helpen om trends te identificeren, klantgedrag te voorspellen en data-gedreven beslissingen te nemen.

Hulp nodig?

Online marketing uitbesteden bij Bluedesk

Om optimaal te kunnen inspelen op de B2B marketing trends van 2023 kunt uw bedrijf de online marketingactiviteiten laten uitbesteden.

Het uitbesteden van online marketing aan een ervaren en deskundig bureau zoals bluedesk biedt talloze voordelen voor bedrijven die hun digitale aanwezigheid willen versterken. bluedesk is een toonaangevend bedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van maatwerkoplossingen voor bedrijven in diverse sectoren.

Met JEROME van bluedesk als marketinglabel zorgen wij voor uw online groei. Of het nu gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachine-adverteren (SEA), contentmarketing, social media marketing of e-mailmarketing, JEROME zorgt voor een integrale aanpak die aansluit bij de specifiek gestelde doelen van uw bedrijf.

Truckland case | Bluedesk

Truckland

bluedesk heeft voor de realisatie van zowel de internetsite als het intranet gezorgd. Hierbij is gebruik gemaakt van het DynamicWeb CMS. Vanaf de oplevering tot heden is JEROME betrokken om de (B2B) marketing te verzorgen.

Ongediertewinkel klantcase | Bluedesk

Ongediertewinkel

Dankzij bluedesk ervaarde Ongediertewinkel een eenvoudige overstap van Magento1 naar Dynamicweb. Een compleet nieuw en tweetalig CaaS e-commerce platform binnen 2 maanden! Sinds de realisatie is JEROME actief bezig met de (B2B) online marketing.

Koks case | Bluedesk

Koks Group

bluedesk heeft voor KOKS Group een nieuw platform gebouwd. Samen met JEROME hebben wij de online (B2B) strategie verdere invulling gegeven.

Naar boven